Nieuwe voorzitter Raad van Toezicht van het Rijnlands Lyceum

De Raad van Toezicht van de Stichting Het Rijnlands Lyceum heeft de heer drs. Johan van der Werff benoemd als opvolger van de heer drs. Frans Weisglas, de huidige voorzitter van de Raad van Toezicht. De heer Weisglas treedt per 1 september statutair terug na twee termijnen van vier jaar. De bestuurder van de Stichting, Maarten Knoester, memoreert de grote rol die de heer Weisglas de afgelopen jaren heeft gespeeld als voorzitter. “Wij zijn hem dankbaar dat hij zijn bestuurlijke kennis en ervaring voor onze Stichting al die jaren heeft willen inzetten”.

De nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht past volgens Knoester als geen ander in het gewenste profiel. De heer Van der Werff was van 2015 tot 1 juli j.l. Ambassadeur Internationale Organisaties te Den Haag en van 2009-2015 achtereenvolgens ambassadeur te Chili en Peru. Daaraan voorafgaand bekleedde hij voor het Koninkrijk der Nederlanden functies bij de EU en de Nato in Brussel. De Stichting Het Rijnlands Lyceum is in Nederland de grootste aanbieder van publiek bekostigd internationaal basis- en voortgezet onderwijs. Naast de bekende Rijnlandse lycea biedt de Stichting ook de International School of The Hague, de Europese School Den Haag en de internationale afdeling van het Rijnlands Oegstgeest. “De nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht kent als geen ander het economisch belang van dit type onderwijs en de belangrijke bijdrage die deze scholen leveren aan een positief vestigingsklimaat in dit deel van het land. We zijn er trots op dat de heer Van der Werff zich de komende jaren wil inzetten voor onze Stichting en de kwaliteit van ons onderwijs, nationaal en internationaal.”